1. Καταγραφή στοιχείων ζώων συντροφιάς. Ενημερωθείτε >>> 
  2. Επιπρόσθετα μέτρα κατά την μεταφορά οχημάτων χρήσης εναλλακτικών καυσίμων (AFVs) με Ε/Γ-Ο/Γ πλοία. Ενημερωθείτε >>>

Διαμόρφωση δρομολογίων.Ενημερωθείτε >>>

EN
Εγγραφή / Σύνδεση

Εγγραφή

Με την εγγραφή σας στην υπηρεσία Single Sign On σας καλωσορίζουμε στο ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον της Attica Group, όπου μπορείτε να απολαμβάνετε ακόμα περισσότερα!

  • Μαζέψτε seasmiles και κερδίστε σε κάθε σας ταξίδι.
  • Εξοικονομήστε χρόνο στην ηλεκτρονική κράτηση, καθώς τα στοιχεία σας συμπληρώνoνται αυτόματα.
  • Επιλέξτε να λαμβάνετε ενημερώσεις και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα και τις εκπτώσεις μας.

Σύνδεση Μέλους

Πραγματοποιήστε είσοδο εάν έχετε κάνει ήδη εγγραφή

ή εάν είστε μέλος του SeaSmiles logo

Ο Όμιλος ΑΝΕΚ παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία και τον έντονο ανταγωνισμό αύξησε τη διακίνηση επιβατών και ΙΧ κατά τη χρήση 2010

ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ 2010

Ο Όμιλος ΑΝΕΚ παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία και τον έντονο ανταγωνισμό αύξησε τη
διακίνηση επιβατών και ΙΧ κατά τη χρήση 2010
-Συνολική διακίνηση Ομίλου: Επιβάτες 2,7 εκατ. (+7%), ΙΧ 447 χιλ. (+3%), Φορτηγά 255 χιλ. (-2%)
-Κύκλος εργασιών Ομίλου: ευρώ 263,1 εκατ. 

 

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της χρήσης από 1  Ιανουαρίου έως 31 Δεκεμβρίου 2010 βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ):

Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ για τη χρήση 2010 δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της  Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων, των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου έχοντας  συνολικά υπό διαχείριση 17 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία.

Η συνεχιζόμενη οικονομική κρίση λόγω της παρατεταμένης ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, η συρρίκνωση  της ζήτησης και του διεθνούς εμπορίου, η σημαντική αύξηση των τιμών των καυσίμων (πλέον του 30%) και η εντατικοποίηση του ανταγωνισμού είναι οι κυρίαρχες συνθήκες που αντιμετώπισε ο κλάδος της επιβατηγού  ναυτιλίας κατά τη χρήση του 2010. 

Παρά το ιδιαίτερα δυσμενές περιβάλλον, η ΑΝΕΚ το 2010 διατήρησε και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως  στην αγορά της Αδριατικής, αύξησε τα μερίδιά της. Στη γραμμή των Χανίων η είσοδος ανταγωνιστή είχε ως  αποτέλεσμα την παραχώρηση μεριδίων αγοράς. Στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, συνεχίστηκε η εκτέλεση  δρομολογίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας. Τέλος, μέσω της θυγατρικής εταιρείας «ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ»  που ιδρύθηκε στο α’ εξάμηνο του 2010 ο Όμιλος δραστηριοποιήθηκε με ναυλωμένο πλοίο και σε γραμμή  του ανατολικού Αιγαίου.

Συνολικά, στο 2010 η ΑΝΕΚ διακίνησε 2,7 εκατομμύρια επιβάτες, έναντι 2,5 εκατ. το 2009 καταγράφοντας αύξηση 7%, 447 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 433 χιλ. το 2009 σημειώνοντας αύξηση 3% και 255 χιλ. φορτηγά έναντι 260 χιλ. το 2009 σημειώνοντας μείωση 2% λόγω της πτώσης της εμπορευματικής κίνησης. 

Κύκλος Εργασιών 

Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στη χρήση 2010 ανήλθε σε ευρώ 263,1 εκατ. έναντι ευρώ  274,6 εκατ. το 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στον εντονότερο ανταγωνισμό που είχε ως  αποτέλεσμα τη συμπίεση των τιμών των ναύλων. Όσον αφορά στην πορεία της Μητρικής, ο κύκλος  εργασιών το 2010 ανήλθε σε ευρώ 232,1 εκατ. έναντι ευρώ 254,3 εκατ. το 2009.

Μικτά Κέρδη 

Τα μικτά κέρδη του Ομίλου το 2010 υποχώρησαν σε ευρώ 22,4 εκατ. έναντι ευρώ 49,5 εκατ. το 2009. Η μείωση του μικτού κέρδους οφείλεται αφενός στη μείωση του κύκλου εργασιών και αφετέρου στην αύξηση του κόστους πωληθέντων που διαμορφώθηκε σε ευρώ 240,8 εκατ. έναντι ευρώ 225,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση. Βασική αιτία για την αύξηση του κόστους πωληθέντων αποτέλεσε η μεγάλη άνοδος της τιμής του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές που είχε ως συνέπεια την αύξηση του κόστους των καυσίμων 
κατά ευρώ 22,5 εκατ. σε σχέση με το 2009. Αντίστοιχα, τα μικτά κέρδη της Μητρικής ανήλθαν σε ευρώ 15,0 εκατ. έναντι ευρώ 47,1 εκατ. το 2009. 

EBITDA 

Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών  αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου τη χρήση 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 11,4 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 24,2 εκατ. το 2009. Η αναστροφή αυτή οφείλεται στη μείωση του κύκλου εργασιών κατά ευρώ 11,5 εκατ., στο αυξημένο κόστος πωληθέντων κατά ευρώ 15,7 εκατ. και στα λοιπά λειτουργικά έξοδα που αυξήθηκαν κατά ευρώ 9,5 εκατ. λόγω του σχηματισμού προβλέψεων για επισφαλείς απαιτήσεις. Αντίστοιχα, 
σε επίπεδο Εταιρείας το EBITDA διαμορφώθηκε σε ζημίες ευρώ 15,1 εκατ., έναντι κερδών ευρώ 24,1 εκατ. το 2009.

Καθαρά αποτελέσματα

Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 89,7 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 5,8 εκατ. το 2009. Στο αποτέλεσμα της  χρήσης, πέρα των ανωτέρω, περιλαμβάνεται έκτακτη πρόβλεψη ύψους ευρώ 47,5 εκατ. η οποία αντιστοιχεί  στο ποσό που είχε καταβληθεί από την Εταιρεία ως προκαταβολή - αρραβώνας στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «HELLENIC SEAWAYS» μετά την υπαναχώρηση της πωλήτριας εταιρείας από το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της Εταιρείας  ανήλθαν σε ζημίες ευρώ 90,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 3,8 εκατ. το 2009.

Σημαντικότερες εξελίξεις της χρήσης 2010

  • Τον Απρίλιο του 2010 ιδρύθηκε η 100% θυγατρική ναυτική εταιρεία «ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ  ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με έδρα τα Χανιά και σκοπό τη ναύλωση και εκμετάλλευση πλοίων. Η  εταιρεία προχώρησε σε ναύλωση πλοίου το οποίο δρομολογήθηκε στο ανατολικό Αιγαίο, εκτελώντας τη  γραμμή «Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Ικαρία - Φούρνοι - Σάμος». Επίσης, από το Σεπτέμβριο η εταιρεία  ανέλαβε την εκμετάλλευση της γραμμής του Ηρακλείου ναυλώνοντας πλοία από τη Μητρική. 
  • Το Δεκέμβριο οι Έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις των μετόχων της Εταιρείας αποφάσισαν:
    - το reverse split των μετοχών με την αύξηση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής από ευρώ 1,00 σε ευρώ 1,20 ανά μετοχή με ταυτόχρονη μείωση του αριθμού των μετοχών με αναλογία 1,2 προς 1,
    - τη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας από ευρώ 1,20 σε ευρώ 0,30 ανά μετοχή, με σκοπό το σχηματισμό ισόποσου ειδικού αποθεματικού, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 4α του άρθρου 4 του Κ.Ν. 2190/20, ως ισχύει, το οποίο ανέρχεται σε ευρώ 120.974.393,70 και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας με καταβολή μετρητών έως του ποσού των ευρώ  25.202.998,50 με την έκδοση έως και 84.009.995 νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών  ονομαστικής αξίας ευρώ 0,30 η κάθε μία και δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων, η  οποία βρίσκεται σε εξέλιξη. 
  • Κατά τη διάρκεια του 2010 οι εταιρείες του Ομίλου ΑΝΕΚ συνέχισαν την τήρηση των συμβάσεων με το  υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας για την εξυπηρέτηση επιδοτούμενων γραμμών  που αφορούν στη συγκοινωνία μεταξύ διάφορων νησιών του Αιγαίου συνδέοντας τον Πειραιά με τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη και τα Κύθηρα. Επίσης, συνεχίστηκαν και για το 2010 οι ναυλώσεις  των πλοίων «ΑΡΙΑΔΝΗ» και «ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ» σε εταιρείες του εξωτερικού. 
  • Οι υψηλής ποιότητας υπηρεσίες της ΑΝΕΚ αναγνωρίστηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς, αφού βραβεύτηκε για τις υπηρεσίες της από το διεθνώς αναγνωρισμένο ταξιδιωτικό περιοδικό CONDE NAST TRAVELLER καθώς αναδείχθηκε ως «Κορυφαία Ακτοπλοϊκή Εταιρεία Εσωτερικού – Εξωτερικού για το 2009». Επίσης, είχε έντονη παρουσία σε Διεθνείς Εκθέσεις με στόχο την ανάδειξη των υπηρεσιών που παρέχει σε όλους τους προορισμούς της στο Αιγαίο και στην Αδριατική. Αναφορικά με τις προσδοκίες και τις εξελίξεις, η διοίκηση του Ομίλου θα εντείνει τις προσπάθειες για μείωση του λειτουργικού κόστους στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό, εξετάζοντας παράλληλα την αναδιάταξη του στόλου με σκοπό την αποδοτικότερη εκμετάλλευσή του. Σημειώνεται ότι ο Όμιλος ΑΝΕΚ στις  αρχές του 2011 κατάφερε να ενισχύσει σημαντικά τη ρευστότητά του με τις έκτακτες ναυλώσεις πλοίων του που χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά πολιτών από τη Λιβύη.
  • Στόχος του Ομίλου είναι να αναστρέψει το συντομότερο δυνατό την παρούσα κατάσταση δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την ταχύτερη ανάκαμψη εφόσον οι διεθνείς συνθήκες αλλά και η πορεία των δημοσιονομικών στοιχείων της χώρας το επιτρέψουν. Η ΑΝΕΚ παραμένει η μοναδική ακτοπλοϊκή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που συνεισφέρει στην ανάπτυξη της οικονομίας των νησιών του Αιγαίου και της Κρήτης διατηρώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας, ενώ αδιαπραγμάτευτες αξίες της παραμένουν η συνεχής αναβάθμιση των υπηρεσιών της προς όφελος των επιβατών και ο σεβασμός προς το περιβάλλον. 

 

 

Χανιά, 30 Μαρτίου 2011

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙ